آخرین اخبار
کد مطلب: 157126
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
هدف دشمن تبديل مردم سالاري اسلامي به يک حکومت باب ميل استکبار است
تاریخ انتشار : 1402/01/04
نمایش : 336
خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به نامگذاري سال 1402 گفت : نام گذاري سال توسط حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) رهبر معظم انقلاب به نام سال (مهار تورم و رشد توليد) که نشان حکمت و درايت امام عزيزمان هم در درد شناسي جامع و هم درمان شناسي آن، درد مردم محروم و طبقات عمومي جامعه ما (تورم) است و درمان آن رشد توليد است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي اولين نماز جمعه سال 1402 که مصادف با دومين روز از ماه مبارک رمضان بود ضمن تبريک حلول سال جديد و حلول ماه مبارک رمضان و آرزوي سالي خوش و همراه با نزول الطاف الهي در حق ملت ايران گفت : ماه رمضان ماهي است که در آن به ميهماني خدا دعوت شده ايد و از شايستگان کرامت الهي قرار داده شده ايد. دعوت بنده خدا به ميهماني خدا نشان از اين است که خالق انسان در آن انسان شايستگي ديده و او را لايق ميهماني خود دانسته است.
 
وي افزود :  ما در اين ماه بايد از خدا کرامت بخواهيم ، زيرا خداوند آبروي انسان کريم را نمي ريزد و هميشه آبروي او را حفظ مي کند. کرامت وصف خاص فرشتگان الهي است آنگاه که خواستند مقام پروردگار عالم را تنزل دهند و فرشتگان را فرزند خدا بدانند. کرامت يعني نزاهت از پستي و فرومايگي،  همه دستورات اسلام به انسان روح کرامت مي بخشد چون از ناحيه خداي کريم آمده است ، يکي از پستي ها و فرومايگي ها صرف عمر خود براي بيشتر از حفظ آبرو است. کريمانه زندگي کردن يعني استفاده از دنيا در حد حفظ آبرو نه بيشتر. خداي ناکرده اگر انسان براي به دست آوردن دنيا آبروي خود را خرج کند يا آبروي ديگران را ببرد هيچ سنخيتي با کرامت انساني ندارد.
بنابراين خداي متعال در ماه رمضان براي ما کرامت قايل شده ، با عمل به دستورات پروردگار و استفاده از دنيا در حد حفظ آبروي خود و خدمت به ديگران و ابرو بخشي به ديگران با بذل مال  و ارائه خدمت ، خود را  همچنان در پيشگاه الهي ارجمند و با کرامت نگهداريم.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز اين هفته با اشاره به نامگذاري سال 1402 گفت : نام گذاري سال توسط حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) رهبر معظم انقلاب به نام سال (مهار تورم و رشد توليد) که نشان حکمت و درايت  امام عزيزمان هم در درد شناسي جامع و هم درمان شناسي آن، درد مردم محروم و طبقات عمومي جامعه ما (تورم) است و درمان آن رشد توليد  است.
 
وي تصريح کرد : همه شما هم پيام رهبر عزيز و هم سخنراني سالانه آن امام حکيم را شنيده ايد، اگرچه تکرار آن در اين خطبه لازم و ضروري است ولي تبيين آن و ارائه راهکارهاي مناسب محلي و اقليمي در تحقق بيانات ارزشمند و راهگشا، لازم تر و بيشتر مورد انتظار است. درست است که ما وظيفه داريم در طول سال به تبيين بيانات حضرت آقا بپردازيم و راهکارهاي محلي تحقق آن را ارائه دهيم تا هم مسئولان و هم مردم تلاش خود را در تحقق آنها متمرکز نمايند، ولي بايد مراقب دشمن باشيم، دشمن از همه مطالبات ما براي اهداف خود سوءاستفاده مي‌کند که حضرت آقا هم در بخش ابتدايي فرمايشات خود اشاره مي نمايد مثلاً وقتي ما خواستار تحول هستيم دشمن هدف ديگري دارد.
 
رحماني با اشاره به سوء استفاده دشمن از مطالبات مردي و بيانات رهبري گفت: آنچه دشمن دنبالش است به اسم چرا دگرگوني مي گذارد عبارت است از تغيير هويت جمهوري اسلامي است، هدف آنها حذف همه چيز هايي است که مردم را به ياد انقلاب به ياد اسلام مي‌اندازد، اسلام ناب اسلام انقلابي به طور خلاصه هدف دشمن تبديل مردم سالاري اسلامي به يک حکومت باب ميل استکبار است.
 
امام جمعه لردگان در تبيين شعار سال توسط مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اظهار کرد : از اهداف نظام مقدس اسلامي که در عرصه اقتصاد ارائه شد و متاسفانه دولت ها از آن غفلت کردند و سياستي مستقل از دو نظريه اقتصادي حاکم بر دنيا، يعني: (ليبراليسم (اقتصاد آزاد) و کمونيسم (اقتصاد دولتي) بود، نظريه اقتصادي اسلامي بر مبني تصدي گري مردم و حمايت،هدايت و نظارت دولت حاکم است، يعني دولتي‌ هادي، حامي و ناظر و ملتي متصدي امور،تا امور اقتصادي به معناي واقعي خود به مردم واگذار نشود و دولت از تصدي گري دست بر ندارند مشکل اقتصادي ما حل نخواهد شد.

وي افزود : راه نجات اقتصاد از بلاي تورم توليد و رشد توليد است و نقش آفريني مردم، مردم بايد به صورت جدي وارد عرصه توليد شوند و دولت بايد حمايت کند و با هدايت و شفافيت منابع سرمايه گذاران مردمي را راهنمايي و بر توليد و رشد آن  نظارت کند و مبارزه با فساد و حذف دلالان و واسطه هاي سودجو شبکه هاي مافياي ثروت و رفع موانع توليد با مهار بانک ها و مراکز سرمايه و اصلاح ساختارهاي اداري و طرد مديران فاسد که راحت خريده مي شوند يک مطالبه جديد در تحقق شعار سال است.
 
رحماني در خصوص حضور مسافرين نوروزي در لردگان در اين ايام گفت : تذکر مجدد هم به مسئولان در کنترل وضعيت پارک و محل توقف مسافرين حرمت ماه مبارک رمضان رعايت نمي شود و تظاهر به روزه خواري است.
 
وي در پايان گفت :  مصوبات کميسيون تسهيلات مسافرين در فرمانداري که مسئولان فرمودند تبليغات محيطي و حضور و کنترل مراکز پارکي و عمومي در اين دوروزه انجام نشده است و اين وضعيت شايسته شهر و مردم متدين شهرستان نيست و مومنين گلايه جدي دارند.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس